Codziennie użytkownicy wyszukiwarki Google, wpisują miliony zapytań, oczekując wyników, które zaspokoją ich dociekliwość. Warto więc wiedzieć, jakie działania powinno się podjąć, by nasza strona była wysoko w wynikach wyszukiwania i trafiała do jak najszerszego grona. O tym, jak to zrobić, piszemy poniżej!
Spis treści
Dlaczego widoczność w wyszukiwarce Google jest ważna?
Wyszukiwarka Google jest najczęściej wybieranym narzędziem do znajdywania informacji w Internecie. W naszym kraju korzysta z niej aż 97% użytkowników, więc jak widać, Google nie ma sobie równych. Poza tym, jeśli chcemy, by nasz biznes dobrze funkcjonował w internecie, a jego obecność online przynosiła zyski, nie ma innej możliwości, trzeba być widocznym w wyszukiwarce Google, w czym pomoże pozycjonowanie strony Dokładniej o tym, czym jest pozycjonowanie stron i z jakich działań się składa, przeczytasz na bizzit.pl/pozycjonowanie-stron/, stronie doświadczonej agencji SEO
Jak frazy long tail pozwalają być wyżej w wyszukiwarce Google?
Frazy long tail, inaczej długiego ogona, to frazy, które składają się z kilku wyrazów, 2, 3 lub więcej, a używa się ich częściej niż jednowyrazowych. Używając fraz long tail, ogranicza się możliwość uzyskania wielu wyników, co tylko pozornie wydaje się wadą. W rzeczywistości frazy długiego ogona generują wyniki o wiele bardziej precyzyjne i odpowiadające na zapytanie użytkownika wyszukiwarki Google.
Czy Google wyróżnia szybko ładujące się strony?
To jak szybko ładuje się strona internetowa, również jest czynnikiem, który może spowodować, że wyszukiwarka Google będzie ją promować lub nie. Według specjalistów strona internetowa nie powinna ładować się dłużej niż 3 sekundy, ponieważ po tym czasie użytkownicy ją opuszczają. Jest to szczególnie ważne w przypadku urządzeń mobilnych.
Jak linkowanie wewnętrzne może pomóc być wyżej w Google?
Odpowiednia struktura i zastosowanie linków wewnętrznych pozwala na łatwiejszą nawigację dla użytkowników www, a roboty Google mogą ją lepiej przeanalizować. Linkowanie jest często niedoceniane, a jest to bardzo dobre rozwiązanie na to, by podnieść pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google. Pamiętać należy, że linkowanie wewnętrzne musi być wprowadzone do tekstu w sposób naturalny i być spójne z kontekstem.
Jak treści wpływają na pozycję w wyszukiwarce Google?
Tworzenie wartościowych treści jest bardzo ważne, jeśli chcemy, by nasza strona została zauważona i była wysoko w wyszukiwarce Google. Chociaż ich przydatność oceniają głównie boty, należy tworzyć je dla ludzi. Artykuły powinny być napisane z sensem, wnosić ciekawe informacje i być oryginalne. Skopiowane treści nie są lubiane przez Google, a strony je posiadające nie będą promowane i nie mają co liczyć na wysoką pozycję.
Jakie elementy techniczne są ważne dla Google’a?
Nie sposób nie wspomnieć o elementach technicznych, które Google również bierze pod uwagę. Struktura strony musi być czytelna i zrozumiała dla użytkowników — potencjalnych klientów, ale również dla robotów indeksujących. Jedną z ważniejszych kwestii jest responsywność strony, czyli jej dostosowanie do urządzeń mobilnych. Innym elementem są wyskakujące reklamy, które nie wpływają na atrakcyjność strony. Warto również pamiętać o prawidłowym tworzeniu adresów URL, które będą logiczne i łatwe do zapamiętania.
Jak widać, warto podjąć działania, dzięki którym strona ma szanse być wyżej w wyszukiwarce Google. Jeśli nie chcemy lub nie możemy tych zmian wprowadzić samodzielnie, zawsze można skorzystać z ofert agencji SEO, które profesjonalnie zajmują się pozycjonowaniem stron.